Wednesday, September 1, 2010

سخنرانی فرزند امام در لبنان : تنها راه حل، آزادی امام است




(متن سخنراني آقای سيدصدرالدين صدر، فرزند امام موسی صدر در نشست «امام صدر و مقاومت» در صور، ششم شهریور ۱۳۸۹)

برادران و خواهران، فرزندان امام صدر سلام عليكم و رحمت الله

از اينكه از خانواده امام صدر براي سخنراني در اين گردهم‌آيي دعوت كرده‌ايد متشكرم. اميدوارم كه اين نشست فكري كه به بررسي انديشه‌ها و روش و منش امام صدر اختصاص داده شده است با موفقيت انجام شود. علي رغم اهميت موضوع اين نشست اجازه بدهيد عجز خود را از اينكه درباره امري مهم سخن گويم و امر مهمتر را رها كنم. نه به جهت اينكه سخن از امام و مقاومت سخت است، كه او مؤسس اين مقاومت است، و نه به جهت اينكه سخن گفتن در حضور دانشمندان و محققين گرانقدر و فرزندان امام دشوار است كه من در ميان نزديكان امام و دوستداران او هستم، و نه به جهت اينكه سخت گفتن از مقاومت و جامعه مقاوم لازم نيست بلكه بسيار هم مهم است... اما در زمانه‌اي كه امام علي عليه‌السلام آنرا اينگونه توصيف مي‌كند «گويندگان حق اندك و عاملان به حق ذليل» خانواده امام چاره‌اي جز فرياد زدن از درد‍‍‍‍‍ِ ظلمي كه بر سر امام صدر و دو همراهش شيخ محمديعقوب و آقاي عباس بدرالدين آمده و هنوز هم مي‌رود و هنوز هم در بند و محروم از آزادي هستند. همچنين چاره‌اي جز فرياد زدن از احجافي كه در حق قضيه ربودن آنان شده است. اين ظلم را فرزندان اين كشور از همه طوائف مرتكب شدند همچنين همه دولت‌ها در دوره‌هاي مختلف و قوه قضائيه و همه مسئولين حتي پيروان امام صدر از 31 اوت 1978 تا به امروز همين ظلم را روا داشته‌اند. اينها همه و همه قدرت فكر كردن و بيان را از من گرفت.

عزيزان، اين سه بزرگوار افرادي پيش از ده سال لبناني بوده‌اند اما بيش از سي و دو سال است كه در زندان‌هاي قذافي اسير هستند. صداي امام صدر و شيخ محمد يعقوب و عباس بدرالدين را مي‌شنوم كه از پشت ميله‌هاي زندان فرياد مي‌زنند: آيا كسي نيست كه ما را ياري كند؟ آيا كسي نيست كه ما را آزاد كند؟ آيا هيچ مسؤولي سراغ ما را نمي‌گيرد؟
خانواده‌هاي آنان نيز مي‌پرسند آيا اين است وفاداري به ارزش‌هاي انساني؟ به تعاليم الهي، به حق، به عدالت، كجاست آموزه‌هاي امام صدر درباره دفاع از محرومين و مظلومين؟ آيا او به ما نياموخت «آنكه در مقابل حق سكوت مي‌كند شيطاني لال است»

حضار گرامي

بيست و چهار ماه است كه قاضي تحقيق پرونده آقاي سميح الحاج حكم خود را صادر كرده است، حكمي كه به تأييد دادستان وقت‌ آقاي عدنان عضوم و همچنين دادستان فعلي آقاي سعيد ميرزا رسيده است. همچنين قاضي احكام جلب هم در حق متهمان صادر كرد.

چرا هنوز «مجلس عدلي» جلسه محاكمه آنها را تشكيل نداده است؟ چرا هنوز احكام جلب آنها را به اجرا نگذاشته است.

چرا دولت لبنان هنوز تعهد خود را كه در بيانيه وزراي خود درج كرده انجام نداده است؟
خانم‌ها آقايان بار ديگر اعلام مي‌كنم:

۱- امام صدر و دو همراهشان آقاي شيخ محمديعقوب و آقاي عباس بدرالدين هنوز اسير و زنداني قذافي‌اند و قذافي تنها مسئول اين آدم ربايي و زنداني كردن آنها و محروم كردن آنان از آزادي است. او تنها مسؤول دروغ‌ها و گمراه كردن‌ها است.

۲- تنها راه حل اين قضيه، آزادي امام و دو همراه و ياورش هست نه معمايي براي حل داريم و نه مسايل پنهاني براي كشف شدن. و هر گونه صحبت ديگري خطر بزرگي بر سلامتي آنان است و به تبرئه مجرم كمك مي‌كند و حقيقت را پنهان و مسؤوليت را ضايع مي‌كند.
از توجه شما متشكرم. موفق باشيد.

والسلام عليكم و رحمت الله و بركاته 

No comments:

Post a Comment