Tuesday, August 31, 2010

فرزند امام : پدرم زنده و در ليبی زندانی است



به نقل از روزنامه سعودي "الرياض "، "صدرالدين الصدر " فرزند امام "موسي الصدر " رئيس مجلس اعلاي اسلامي شيعيان لبنان اعلام كرد كه پدرش به همراه دو دوستش شيخ "محمد يعقوب " و "عباس بدرالدين " روزنامه‌نگار كه 32 سال پيش در ليبي ربوده شده‌اند؛ هنوز در قيد حياتند و در اين كشور به سر مي‌برند.
وي در سالروز گراميداشت سي‌ودومين سال ربوده شدن امام موسي صدر و همراهانش در ليبي به خبرگزاري ملي لبنان اعلام كرد: امام صدر، شيخ محمد يعقوب و سيد عباس بدرالدين هنوز در قيد حياتند و به دست "معمر القذافي " رهبر ليبي زنداني و اسيرند.
امام موسي صدر در 3 شهريور سال 1357 و در آخرين مرحله از سفر دوره‌اي خود به كشورهاي عربي، بنا بر دعوت رسمي معمر قذافي وارد ليبي شد و در روز 9 شهريور ربوده شد. دستگاه‌هاي قضايي دولت‌هاي لبنان و ايتاليا و همچنين تحقيقات انجام شده از سوي واتيكان، ادعاي ليبي مبني بر خروج امام موسي صدر از آن كشور و ورود ايشان به رم را رسما رد كردند. مجموعه اطلاعات آشكار و پنهاني كه طي دو دهه پيش بدست آمده، تماما گواه آن است كه امام موسي صدر هرگز خاك ليبي را ترك نكرده ‌است.
فرزند امام موسي صدر تصريح كرد: در قضيه (ربوده شدن پدر و دو همراهش) هيچ نكته مبهم يا مرموزي وجود ندارد و نيازي به شفاف‌سازي نيست. همه چيز روشن است. وي و دو همراهش هنوز در ليبي و در اسارت هستند.
وي افزود: آزادي امام موسي صدر و دو همراهش بايد با اعمال فشار بر "قذافي " صورت گيرد تا وي بار ديگر دروغ نگويد. 

No comments:

Post a Comment